Zoals hierboven aangegeven houdt Rompslomp het liever simpel. Het CRM-systeem bewaard maar een aantal gegevens van de klant, namelijk het klanten contact en de adresgegevens ervan.
Wanneer u als een Zzp’er of freelancer te werk gaat dan is dit vaak ook meer dan genoeg. Een simpele lijst met alleen de voor u benodigde informatie. Ook heeft Rompslomp het voor u makkelijk gemaakt om alle bedrijven en/of ondernemers snel te vinden. Doordat ze namelijk een directe koppeling hebben met de Kamer van Koophandel kunt u in een oogopslag alle nodige bedrijfsgegevens terug vinden. Heeft u eenmaal de klant toegevoegd aan uw klanten bestand, dan slaat die de gegevens natuurlijk op en hoeft u dat niet nogmaals op te zoeken.
Bent u de eigenaar van een wat groter bedrijf waar bijvoorbeeld een hele klantenservice team werkt aan dezelfde projecten. Dan is het van groot belang dat bijvoorbeeld alle besproken informatie op één overzichtelijke plek bewaard wordt. Klantendata is bijvoorbeeld ook een gesprek dat u heeft gehad met een bepaalde klant. Stelt u eens voor dat u gesprek van 30 minuten met een klantenservice afdeling omtrent een klacht en dat u een dag later moet terug bellen. Wanneer u terug belt heeft u een andere klantenservice medewerker aan de lijn en hij kan uw gegevens niet terug vinden. Wat inhoudt dat… precies u dient opnieuw het gesprek van 30 minuten aan te gaan. Dit is slechts een voorbeeld van de talloze situaties die kunnen ontstaan wanneer er niet goed wordt omgegaan met klanten data.